3 weken KL! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu 3 weken KL! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu

3 weken KL!

Door: geertjanhoornenborg

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

12 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik ben nu alweer 3 weken in Kuala Lumpur en ik vind het nog steeds helemaal geweldig! Stage bevalt erg goed en wordt er steeds meer bij betrokken. Ben al naar veel meetings geweest en op het volgende event van DRI Malaysia mag ik al gaan presenteren voor ongeveer 100 members! Ze geven me echt heel veel kansen om mezelf uit te dagen en veel te leren en volgens mij zijn ze erg tevreden over mij:D Ben de afgelopen tijd ook bezig geweest met het vernieuwen van de brochure en de website aantrekkelijker te maken vanuit marketingoogpunt. Dit gaat me allemaal ook goed af!

Doordeweeks gaan we nog steeds elke dag uit eten met een groep wat ook erg gezellig blijft. We zijn al een paar keer naar Chinatown geweest waar je flink kan afdingen bij de kraampjes. Dit lukt ook wel aardig en is ook erg verslavend. Ik heb met iemand zelfs 2 zonnebrillen kunnen afdingen van 150RM naar 20RM wat dus neerkomt op €2.50 per bril:P Het 2e weekend ben ik op een brakke zondag naar de Batu Caves gegaan wat een tempel in een grot is. Deze was te bereiken via een erg steile trap wat flink was zwoegen in de hitte. Eenmaal boven moest ik ook nog naar de wc die ze boven natuurlijk niet hadden.. Moest dus die hele trap weer af en oplopen om even 1 minuutje naar de wc te gaan:P Toen ik weer boven was hebben we nog een Dark Cave Tour gedaan in de grot.

Het 3e weekend ben ik met de bus naar Cameron Highlands gegaan. Dit is een berggebied met allemaal theeplantages. Je kan hier echt heel goedkoop tripjes maken als je met de bus gaat. Het komt er dan op neer dat je maar 15 eu betaald voor een retourtje met de bus naar Cameron Highlands. Het was wel een rit van ongeveer 4.5 uur, maar je moet er toch wat voor over hebben. Nadat we hadden ingecheckt bij ons hotel zijn we naar de Strawberry en Cactus farm gegaan. Daarna nog naar een tempel gelopen en eten gehaald bij de grote nachtmarkt die er erg bekend staat.

De volgende dag gingen we een jungle tour doen naar de top van de hoogste berg van Cameron Highlands op aanraden van een taxichauffeur. Hij raadde ons aan om route 1 te gaan doen. Dit bleek achteraf de zwaarste route te zijn die eigenlijk bedoeld was voor ervaren bergbeklimmers en daar zijn we ook achter gekomen toen we bezig waren:P De route heette ‘the mossy forrest route’ en dat was ook te merken. We hebben gezwoegd door modder, jungle, verticale wanden en dat voor 3.5 km. Ik vond het echt super om te doen en na uiteindelijk 2 uur de top bereikt met een geweldig uitzicht. Daarna nog 7 km door de bergen gelopen via de weg en toen kwamen we aan bij de theeplantages die erg indrukwekkend waren. Vanaf hier zijn we meegelift met een groep backpackers naar een butterfly garden waar we nog met een slang op de foto konden.

Dit weekend gaan we lekker uitrusten van de zware jungletocht op Paula Pangkor wat een mooi eiland schijnt te zijn. De plannen zijn om scooters te huren en te gaan snorkelen!!!:D

PS: Er is hier een aardbeving geweest, maar heb niks gemerkt en volgens mijn baas hoeft niemand zich druk te maken (voor als mensen ongerust werden;) Foto’s zijn trouwens te vinden op mijn facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002064408306







  • 13 April 2012 - 04:22

    Albertine :

    Heb je mooi omschreven GJ! We maken er dit weekend ook weer een leuk (maar nu relax) weekend van!

  • 14 April 2012 - 09:59

    Anky:

    Al veel meegemaakt in korte tijd zeg!
    Wat zul jij genieten.
    Wij ook; op afstand.
    Have fun and be fine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Stage DRI Malaysia

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2012

Langkawi

14 Mei 2012

Tioman!!

25 April 2012

Pulau Pangkor!

12 April 2012

3 weken KL!

30 Maart 2012

eerste week
Geert Jan

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9570

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 01 Juli 2016

SE Asia

29 Oktober 2013 - 31 Maart 2014

Afstudeerproject HSHC

22 Maart 2012 - 31 Augustus 2012

Stage DRI Malaysia

Landen bezocht: