Pulau Pangkor! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu Pulau Pangkor! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu

Pulau Pangkor!

Door: geertjanhoornenborg

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

25 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op vrijdag de 13e zijn we met een groep van 5 naar Pulau Pangkor vertrokken met de bus. We vertrokken ongeveer rond 9 uur van het Puduraya station in KL en kwamen rond 1 uur s’nachts aan bij Lumut. Vanaf hier moisten we de volgende dag de ferry pakken om op het eiland Pankor te komen. We hadden van tevoren geen hostel/hotel geboekt voor Lumut, maar we werden al snel geholpen door locals om een slaapplek voor de nacht te vinden. Het heeft ook maar 15 minuten geduurd voordat we ingecheckt waren in een hotel tegenover de ferry. Hier zijn we eigenlijk meteen gaan slapen, omdat we de volgende dag vroeg op moesten om de ferry te nemen.

De volgende dag zaten we om 09:30 op de ferry en kwamen we na ongeveer 1 uurtje aan op Pulau Pangkor. Hier scheen de zon nog niet dus we baalden al wel een beetje. Vanaf hier hebben we een taxi gepakt naar ons (geboekte) hotel. Hier aangekomen hebben we snel de koffers gedumpt en ontbeten bij het eerste restaurant wat zich bij het strand bevond. Hier hebben we lekker locaal gegeten en genoten van de kakatoe’s die hier gewoon rondvlogen (heel anders vergeleken met NL).

We hadden van tevoren al bepaald dat we scooters zouden huren en dit konden we regelen bij het hotel. Hier weer aangekomen hebben we 5 scooters gehuurd om het hele eiland te kunnen verkennen. De scooters waren van niet al te beste kwaliteit, maar we moesten het er maar mee doen. Na ongeveer 10 minuten op de scooters te hebben gezeten, moest het natuurlijk weer zo zijn dat ik alweer onderuit ging. We redden namelijk STAPVOETS door een dorpje met allemaal winkels aan weerzijde van de straat toen er opeens een man besloot om 1 meter voor mij nog te kunnen oversteken. Ik keihard op de rem waardoor mijn scooter onderuit schoof en ik de man natuurlijk niet raakte. Ik zelf dus wel op mijn bek, maar gelukkig bleef het bij een paar schaafwonden en een kapotte rem (die ik niet meer heb verged). Na een kwartiertje bijkomen gewoon weer doorgegaan, maar dit keer toch met wat meer focus:P. We zijn 2 keer het eiland rondgegaan en vaak gestopt om de nodige foto’s te maken. Er liepen veel apen op het eiland en dit was ook erg leuk om te zien. In de namiddag zijn we ook nog naar een Chinese tempel geweest wat ook erg mooi was.

S’avonds hadden we een feest gefixt op een onbewoond eiland, maar de mensen die dit zouden regelen kwamen helaas niet opdagen. We zijn toen maar bij een restaurant op het strand gaan zitten waar we gegeten en gedronken hebben. Hier kwam nog een stel backpackers bij ons zitten wat erg gezellig was. Na wat drankjes toch nog maar meegedaan aan de karaoke-avond met de locals wat dan natuurlijk helemaal geweldig is (al zong iedereen zo vals als het maar kon:P).
De volgende dag was het super mooi weer en hebben we een boot gehuurd om wat te touren langs de eilanden om Pangkor. We werden uiteindelijk gedropt op ‘Coral Island’ waar we konden snorkelen. Dit was een super mooi onbewoond eilandje waar we 4 uur hebben gezeten om te snorkelen. Hier ben ik ook echt mega verbrand. Na de 4 uur werden we weer opgehaald en zijn we onze spullen gaan pakken, omdat het alweer het einde van het weekend was.

De dagen na stage vullen we nog steeds in met uiteten gaan en de stad verkennen. Afgelopen weekend zijn we thuis gebleven om KL nog meer te verkennen. Dit hebben we achteraf niet echt gedaan, maar het idee was er:P. Aankomend weekend hebben we een lang weekend vrij (vrijdagavond – dinsdag) en gaan we naar het eiland Tioman!!!

Groetjes!