eerste week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: geertjanhoornenborg

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

30 Maart 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Na een lange reis ben ik eindelijk aangekomen in Kuala Lumpur. Het heeft in totaal denk ik wel 20 uur geduurd... Vloog eerst op 22 maart om 3 uur s'middags van Amsterdam naar Cairo (4.5 uur), hier moest ik 3 uur wachten om vervolgens met het vliegtuig naar Bangkok te kunnen (8 uur). In Bangkok moest ik er voor 1 uurtje uit, omdat het vliegtuig moest worden schoongemaakt. Daarna verder gevlogen naar Kuala Lumpur (2 uur) en kwam daar rond 18:00 aan (Ik raad Egyptair dus echt niet aan). Vanaf het vliegveld moest ik nog een half uur met de trein naar KL Sentral. Hier werd ik opgevangen door een paar interns van MDBC (zij hebben mijn stage geregeld). Na een tijdje wat gepraat te hebben ben ik op de taxi gezet naar Chinatown om daar mijn eerste nacht te verblijven. Ik was helemaal kapot naar de reis, maar ben volgens mij erg snel in slaap gevallen ondanks de hitte en het lawaai.

De volgende dag zou ik met een intern van MDBC appartementen bekijken in Villa Scott. Ik had van tevoren al gehoord dat hier veel interns verbleven dus ik wou hier graag kijken. Hier heb ik een paar kamers bekeken en heb voor de masterbedroom gekozen met eigen badkamer:D Ik verblijf nu nog alleen in dit appartement, maar vind het zo ook wel prima. Ik kon er meteen in en heb al mijn spullen uitgepakt. Hierna ben ik naar de 5e verdieping gegaan waar een zwembad met restaurant is. Hier zou ik gaan zwemmen, maar kwam ik al gauw een groep Nederlanders tegen. Ik ben met hun meegegaan naar Timesquare wat een heel grote shopping mal is (inclusief pretpark met achtbaan). Hier ook gegeten en s’avonds het nachtleven hier even uitgeprobeerd en uiteraard moest het weer zo zijn dat ik 7 uur pas weer in mijn bed lag. Zondag daarom maar een beetje rustig aan gedaan, omdat ik maandag al moest beginnen met stage.

Maandag ben ik begonnen met mijn stage bij DRI Malaysia. Dit bedrijf helpt bedrijven een plan (Business Continuity Management) op te stellen om te kunnen reageren op grote rampen, zoals tsunami’s, aardbevingen, 9/11 enz. Hiervoor wordt dan 1 persoon uit de onderneming voor opgeleid en wordt gecertificeerd als hij voor de eindtest slaagt. Ik moet me vooral bezig houden met marktonderzoek naar potentiele markten in Indonesie, Vietnam en de Filipijnen. Voor de rest moet ik de social media, website en databases bijhouden en vooral komen met nieuwe ideeen voor het bedrijf op het gebied van marketing. Ik moet nog een beetje wennen aan het werken van 9 tot 6 en dat 5 dagen in de week, maar dat went na een tijdje vast wel. Het werk is echt vlakbij Villa Scott en ik ga hier elke dag heen met de monorail (10min). Het bevindt zich in een (andere) grote shopping mal (Pavilion) die bekend staat als ‘very expensive’.

Na werk gaan we meestal met een groepje uiteten of gewoon bij het restaurant bij Villa Scott. Hier betaal je meestal voor een bord eten met drinken ongeveer 10 RM wat 2.50 euro is. Het enige wat hier een normale NL prijs heeft is alcohol tijdens stappen, de rest is erg goedkoop. We zijn woensdag nog naar de Luna bar geweest wat een discotheek is op het dak van een hotel vlakbij de Patronas towers. Het had een open dak met zwembad en een grandioos uitzicht over KL at night. Dit weekend is het nog niet helemaal zeker, maar we gaan waarschijnlijk met een groepje van 4 naar Tioman. Dit schijnt een erg mooi duikeiland te zijn. Ik zal proberen om elk weekend een verhaaltje te typen en foto’s te plaatsen.

Tot over 154 dagen:P

PS: mijn maleisische nummer is: +60176900964

  • 30 Maart 2012 - 05:47

    Henk En Silvia:

    super om te lezen dat je veilig bent aangekomen,zo te horen heb je het wel naje zin daar.Geniet er van,hoop gauw weer wat te kunnen lezen
    liefs van ons

  • 30 Maart 2012 - 13:14

    Attie:

    Wat super Geer:D!!Ook al in de Patronas Towers geweest? En china market vast al leeggeshopt?!! Geniet er van! xx

  • 31 Maart 2012 - 16:08

    Anky:

    Goed bezig man!
    Wens je een supertijd en keep in touch!
    Deze ervaringen zijn voor jou!
    Kan niemand je meer afnemen!´Vooral heel erg genieten!

    Kus anky

  • 04 April 2012 - 19:00

    Marko:

    Vind ik leuk!

  • 05 April 2012 - 02:55

    Geert Jan:

    Ben gisteravond naar de patronas towers geweest en de nodige foto's gemaakt (ongeveer 50:P). Chinatown ook al bezocht en flink zitten afdingen bij de kraampjes:D Het komt erop neer dat je alles daar echt kunt krijgen voor 5 euro:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Stage DRI Malaysia

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2012

Langkawi

14 Mei 2012

Tioman!!

25 April 2012

Pulau Pangkor!

12 April 2012

3 weken KL!

30 Maart 2012

eerste week
Geert Jan

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 9595

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 01 Juli 2016

SE Asia

29 Oktober 2013 - 31 Maart 2014

Afstudeerproject HSHC

22 Maart 2012 - 31 Augustus 2012

Stage DRI Malaysia

Landen bezocht: