Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: geertjanhoornenborg

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

31 Mei 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

2 week geleden zijn we weer een weekendje weg geweest en dit keer zijn we naar Langkawi gegaan. Dit is een eiland in het noorden van Maleisie aan de westkust. Op vrijdag vertrokken we met een groep van 12 Nederlanders naar het vliegveld van AirAsia. Onze vlucht vertrok om kwart over 9 en omdat het een binnenlands vlucht is konden we gewoon 20 min van tevoren naar het vliegtuig lopen. Dit is echt heel bizar, want normal moet je er echt al 3 uur van tevoren zijn als je gaat vliegen. Wij door de duane en daar gingen ze onze bagage ‘controleren’. Sommige mensen hadden nog flessen water in de tas en anderen de riem nog om, maar dit kon blijkbaar allemaal :P. Het was echt heel relaxt om te vliegen, want na 3 kwartier waren we alweer geland op Langkawi. Vanaf het vliegveld daar hebben we een taxi naar ons hotel genomen en ingecheckt. Daarna meteen door gegaan om het nachtleven op Langkawi te verkennen. We zijn eerst naar club Babylon geweest, wat een beachclub op het strand is. Dit was echt een relaxte tent waar ze reggae muziek hadden en het was gewoon op het strand! Daar hebben we tot sluitingstijd gezeten en daarna nog op stap gegaan naar een andere discotheek. Vanaf daar weer terug gegaan naar het strand om nog even een nachtelijke duik te nemen :D.

De volgende dag een beetje uitgeslapen en op het strand gelegen. Op een gegeven moment kwam de rest ook en hebben we besloten om een Mangrove tour te gaan doen. We werden opgepikt bij het strand, want we moesten helemaal naar het noorden van het eiland voor de tour. Dit duurde ongeveer een half uurtje dus in die tijd hebben we toch nog veel van het eiland kunnen zien. De mangrovetour begon eerst door een bosachtig gebied met veel rotsen. De tourguide gaf wat informative over de verschillende rotsen, want in sommige rotsen kon je figuren zien. Zo had je een rots wat op een gorilla leek en een wat op een mensenhoofd leek. Soms kon je het wel zien, maar af en toe ook echt niet :P. De eerste stop was bij een visfarm waar je veel verschillende soorten vissen had. Dit was best leuk, want je kon ze voeren/vasthouden/aanraken etc. Vanaf daar gingen we de zee op waar verschillende eilandjes waren. Op een gegeven moment stopten we bij een eiland en onze tourguide zei dat er heel veel vissen waren op die plek. Wij naar beneden kijken, maar zagen dus echt helemaal niks. Hierna gooide hij wat koekjes in het water en er kwamen echt super veel tropische vissen op af wat heel vet was om te zien. Daarna zijn we nog op 1 eiland gestopt voor een uurtje om wat te zwemmen en te relaxen. Op dit eiland had je ook een paar apen die echt brutal waren. We waren ze wat aan het voeren en ik had een zakje met koekjes in mijn hand en ik lette even niet op en het zakje was al weg :P Hierna door naar een drijvend restaurant en daar hebben we wat gegeten en weer wat vissen bekeken. Toen we klaar waren met eten gingen we door de mangrove wat ook echt heel indrukwekkend is om te zien. We hadden nog een stop bij een vleermuizengrot en aan het einde van de tour kwamen we op een open gedeelte waar we de Langkawi’s (arenden) hebben gevoerd. Dit was echt het hoogtepunt van de tour! De tourguide verspreidde wat kip over het water en er kwamen echt een stuk of 30 arenden overal vandaan. Het was echt heel vet om te zien hoe ze de kip stukken uit het water pakken en dan ook nog eens met 30 tegelijk!
Na de tour waren we wat gesloopt dus hebben we s’avond nog bij een heel relaxt restaurant gegeten en nog wat drankjes gedaan bij Babylon.

De volgende dag hebben we gewoon de hele dag een beetje gechild op het strand. Een aantal hadden jetski’s gehuurd en ik ben met een paar gaan parasailen! Dit was echt heel vet :D. Aan het eind van de middag ben ik nog met een paar naar Kuah (de hoofstad van Langkawi) gegaan. Op het eiland is alles namelijk tax free! Hier hebben we nog wat spul gekocht en zijn daarna weer terug gegaan naar KL.

De hoogtepunten doordeweeks in KL:
-Ik Was de Emcee van het MGTA-event wat werd georganiseerd door ons bedrijf in een 5-sterren hotel! Dit was echt heel uitdagend om te doen en achteraf ook heel leuk. Was van tevoren nog wel aardig nerveus, maar na een paar keer op het podium te hebben gestaan, ging alles prima! Toen ik alleen al zei dat ik uit Nederland kwam, vond iedereen het al leuk volgens mij :P
- We zijn naar de Skybar geweest in het Traders Hotel wat echt een top uitzich heeft op de KL towers.
- Ben afgelopen weekend naar een traditionele maleisische bruiloft geweest wat echt heel leuk was om een keer mee te maken. Het grappige was dat iedereen met het bruidspaar op de foto wou, maar ook dus met ons :P.
- Afgelopen weekend ook naar Sunway Lagoon Park geweest. Dit was een pretpark en waterpark midden in Kuala Lumpur.
- BEN VOOR DE 2e KEER OOM GEWORDEN!! :D

Groetjes!

• 31 Mei 2012 - 08:44

Johanna:

Klinkt chill Geer!
    Leuke foto's ook op facebook!:)
    Veel plezier daar nog!

• 31 Mei 2012 - 18:25

Anky:

Dag OOM!
    Proficiat. Wat een verhaal weer.
    Leuk om je zo te volgen.
    Geniet van al deze prachtige ervaringen. Wij genieten mee.

• 31 Mei 2012 - 20:50

José Van Gijssel:

Hee Geert-Jan,

Wat super leuk om dit te lezen!! 5 maanden geleden zat ik nog op Langkawi en zat ik ook elke avond bij Babylon, echt een chille tent inderdaad! Heel veel plezier nog, geniet ervan!