Aankomst en eerste dag Nairobi!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dag Nairobi!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Geert Jan Hoornenborg - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dag Nairobi!!

Door: Geert Jan

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

30 Oktober 2013 | Kenia, Nairobi

Jojo allemaal!!

Sorry voor het wat late bericht maar ik ben veilig aangekomen in Nairobi!! (wifi is hier soms ver te zoeken) Het was natuurlijk wel weer hartstikke chaotisch verlopen maar dat was ook niet de eerste keer en zal denk ik ook nog lang niet de laatste zijn.... Op het vliegveld dus nog met mazzel de vlucht kunnen halen aangezien ik de boardingpass al had van beide vluchten (eigenlijk was ik dus wel te laat door al die files). Maar hals over kop nog naar de gate gelopen en daar heb ik alsnog 3 kwartier moeten wachten voordat ik het vliegtuig in kon. De vlucht naar Istanbul verliep prima, het eten was gewoon lekker en even fanatiek films gekeken. Na ongeveer 4.5 uur kwam ik aan op Istanbul airport. De tijd daar was +1 dus ik kwam er aan om ongeveer kwart over 5. Ik moest hier dus overstappen op mijn volgende vlucht naar Nairobi en heb hier 3 uur op moeten wachten. Op het vliegveld een beetje gechillt en de nodige luchtjes opgedaan om toch die dikke stress lucht van Nederland te verbergen.

Om 10 voor 8 vertrok mijn vlucht dus naar Nairobi. Deze vlucht duurde 6 uur en heb eigenlijk niet veel kunnen slapen, want was toch best wel nerveus. Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat we zouden landen en dit gebeurde dus op een veel te spectaculaire manier. De piloot had dus schijnbaar iets mis gerekend en toen we bijna bij de grond waren schoten we ineens weer de lucht in (oeps foutje). Iedereen in het vliegtuig hartstikke panisch (waaronder ikzelf ook) maar na 15 minuten om het vliegveld te hebben gecirkeld toch de tweede keer normaal geland. Bij de douane ook niet echt problemen gehad en heb nu een visum voor 90 dagen gekregen. Deze moet ik op de helft nog een keer verlengen in Nairobi. Mijn koffer was ook veilig aangekomen dus kon ik door naar ‘de aankomsthal’ waar iemand voor mij zou staan met mijn naam op een bordje. Die stond er dus niet en het was half 4 s’nachts in Nairobi….. Ze hadden namelijk gedacht dat ik pas de volgende dag zou komen. Ik daar dus wachten voor anderhalf uur maar er kwam niemand. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd mensen te bellen maar er nam niemand op dus dat was wel even slikken. Gelukkig was er een vliegveldmedewerker die mij te hulp schoot en toen heb ik besloten om naar het YMCA hotel te gaan wat, als het goed was, dichtbij het bedrijf zou zijn. Hier ben ik toen heengegaan met de taxi en gelukkig hadden ze nog een kamer vrij. Hier nog een beetje geslapen tot 10 uur en toen ben ik naar de receptie gegaan waar een bericht voor me lag. Het bedrijf had dus gedacht dat ik de 31ste zou aankomen maar er zou iemand aankomen die mij naar het bedrijf zou brengen. Ik heb nog even een uurtje bij het zwembad gezeten en de me even verdiept in de LonelyPlanet van Kenya.

Toen kwam Judy van HSHC die mij naar het bedrijf bracht. Hele aardige vrouw en onderweg heeft ze veel vertelt over Nairobi. Aangekomen bij het kantoor leerde ik al gauw de andere medewerkers van HSHC kennen. Waaronder Ema die heel veel spijt had dat ze de vergissing had gemaakt tussen de datums. Ik had zoiets van: “het is goed gekomen dus even goede vrienden.” Op het kantoor heb ik het meest gepraat (2 uur)met de projectleider van HSHC die Bernard heet. Ook een hele relaxte vent en hij heeft me veel vertelt over het bedrijf en haar producten. Tussendoor hebben we nog samen traditioneel keniaans eten gehad voor de lunch (prima te eten). Na de lunch nog even de stroopwafels met drop gegeven en iedereen vond de stroopwafels lekker maar de drop dus echt niet (m.u.v. Bernard). Na al het lachen om alle zure gezichten van het drop werd ik door Bernard naar een ander Guesthouse gebracht waar ik dit nu ook typ. Hier heb ik snel mijn spullen gedropt want hij zou mij ergens vlakbij een winkelcentrum uitzetten zodat ik een simkaart kon halen. Hier heb ik echt 3 uur over gedaan, omdat ze nergens meer simkaarten hadden. Ik heb dus ook al veel van de stad gezien. Het verkeer is echt een chaos en het oversteken is levensgevaarlijk. Ik word ook echt mega veel aangestaard wat nu nog wel wennen is, maar over het algemeen voel ik me wel veilig en ook wel thuis door het leuke onthaal van mijn collega’s. Op straat is iedereen ook erg vriendelijk en als je ze wat vraagt zijn ze meteen bereid om je te helpen (soms meer dan nodig).

Het guesthouse waar ik nu zit, ligt vlakbij een school met zwembad, voetbalvelden, en een klein park. Het is hierdoor heel erg rustig in vergelijking met 100m verder achter de muren. Ik blijf hier nog tot vrijdagochtend, want dan vertrek ik naar NaroMoru waar ik mijn stagetijd verblijf. Morgen heb ik afgesproken met Ema en Judy om de stad een beetje te verkennen en hun ook wat beter te leren kennen. Het hele team gaat vrijdag mee dus ik denk dat het erg gezellig wordt. Ik zal nu nog eens op zoek gaan naar voedsel en daarna maar vroeg naar bed om een beetje bij te slapen!

Groetjes!!

Nog wat weetjes:
- Na de terroristenaanslag in het winkelcentrum heeft de regering extra beveiliging neergezet bij elk winkelcentrum en dit is ook echt gebeurd. Ik werd bij elke winkelcentrum die ik naar binnen liep (dat zijn er ook wel 5 geweest) gefouilleerd en ‘gescand’ op wapens.
- In Kenia leef ik 2 uur later vergeleken met Nederland
- Het is hier overdag 30 graden, maar veel beter te doen vergeleken met Kuala Lumpur. S’avonds koelt het ook echt wel af dus de vesten die ik heb meegenomen worden ook wel gebruikt.
- Mijn keniaanse nummer is +254 (0) 719559985
- Adres in NaroMoru wordt:
Naromoru – Munyu Road
Next to Jehova Witness Hall
P.O. Box 15
Naromoru, Kenya
- Adres Nairobi office:
Graceland Court, 1st Floor, Apt J3
Chemilil Road, Parklands
P.O. Box 00100-40603
Nairobi Kenya
+254 (0) 202694136

  • 31 Oktober 2013 - 12:46

    Anky Wevers:

    Hoi Geert Jan.

    Wat een belevenissen; nu al! Wens je een leerzame en fijne tijd in het afrikaanse!
    Leuk om je weer te kunnen volgen via waarbenjij.nu.
    Mooie manier om je levensgeschiedenis te beschrijven in een dagboek.
    Blijven we in Europa ook een beetje bij de tijd.

    Liefs en toi, toi,
    Anky

  • 03 November 2013 - 19:08

    Lydia:

    Leuk!!
    dat je ons op de hoogte houdt!!
    geniet ervan!
    En namens oma nog bedankt voor het telefoontje!Ze was blij verrast.lydia

  • 05 November 2013 - 22:46

    Rina Postema:

    Wat goed man, zet hem op groetjes van Rina en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geert Jan

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 9599

Voorgaande reizen:

24 Juli 2015 - 01 Juli 2016

SE Asia

29 Oktober 2013 - 31 Maart 2014

Afstudeerproject HSHC

22 Maart 2012 - 31 Augustus 2012

Stage DRI Malaysia

Landen bezocht: